חם מהתנור: תפוח ליום אכן מרחיק את הרופא

tanur-mini-1לפי אמרה ידועה באנגלית, אכילת תפוח ליום מרחיקה את הרופא, כלומר, שומרת על הבריאות (an apple a day keeps the doctor away). כעת מקבלת אמונה עממית זו גם גושפנקא מדעית.

במחקר שנערך באוניברסיטת מדינת פלורידה ופורסם במרץ, חילקו החוקרים 160 נשים בגילאי 45-65, בתקופת המנופאוזה, לשתי קבוצות. חברות קבוצה אחת התבקשו לאכול יום-יום במשך שנה תפוחים מיובשים, בעוד שחברות הקבוצה השניה התבקשו לאכול יום-יום שזיפים מיובשים. דגימות-דם ובדיקות נוספות נאספו מהמשתתפות במחקר לפני ההשתתפות וכעבור 3, 6 ו- 12 חודשים.

התוצאות היו מפתיעות. כבר לאחר 6 חודשים נצפתה אצל אוכלות התפוחים ירידה של 23% ברמת הכולסטרול LDL (הכולסטרול ה"רע"). לא זאת בלבד, אלא שבתום השנה גם עלתה אצלן רמת ה- HDL (הכולסטרול ה"טוב"), ב- 4%. כמו-כן נצפתה ירידה ברמת יצירת חומרים נוספים, העלולים להזיק ללב. במקביל, נשים אלה גם ירדו במשקל, מבלי ששינו את הרגלי התזונה שלהן, אולי הודות לפקטין המשביע שבתפוחים.

אל דאגה: גם אוכלות השזיפים יצאו ברווח. נמצא שאכילת כ- 10 שזיפים ביום לא רק שמונעת בריחת סידן, אלא יכולה אף להפוך על פיו תהליך בריחת סידן שהחל.

שנה טובה, טעימה ובריאה!

פוסט זה פורסם בקטגוריה חם מהתנור, ירקות ופירות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על חם מהתנור: תפוח ליום אכן מרחיק את הרופא

  1. שומר הלילה הגיב:

    …לפי ויקיפדיה גם שזיפים עשירים בפקטין. אולי זהו גורם אחר שאחראי להבדלים.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pectin

כתיבת תגובה